TT-Line och Stena Line avslutar samarbetet

Datum: 2018-05-15
Lübeck-Travemünde, 15. Mai 2018 | Samarbetet mellan TT Line och Stena Line, som ställt sin gemensamma kapacitet till förfogande under året på avgångarna mellan Trelleborg och Rostock, avslutas den 15 september 2018.

Genom att utnyttja sina sex fartyg till och från Rostock kommer TT-Line att kunna agera och vara mer lyhörda på kundernas behov av kvalitet och kapacitet.

På MS Nils Dacke förnyas och omarbetas just nu cafeterian på däck 7.

Arbetet kommer att slutföras i veckan. Med denna ombyggnad kommer gästerna framöver ha tillgång till en ny lekplats, en extra bar och lounge med nya panoramafönster.Moderniseringen av systerfartyget "Robin Hood" följer därefter.

Dessutom är Peter Pan närvarande på varv i Bremerhaven för att öka lastkapaciteten.

Om TT-Line

TT-Line förbinder Sverige med Tyskland sedan 1962. Varje år transporterar man ca 630 000 passagerare och 400 000 fraktenheter, vilket gör TT-Line till det ledande rederiet inom person- och godstrafik mellan länderna. Med 6 fartyg erbjuder TT-Line upp till 23 avgångar dagligen och 150 avgångar i veckan mellan Trelleborg och Travemünde/Rostock/ Świnoujście. I början av sommaren 2017 startade TT-Line ytterligare en linje mellan polska Świnoujście och danska ön Bornholm.

Sedan 2015 drivs TT-Lines fartyg i enlighet med IMOs (International Maritime Organization) regelverk. 3 av 6 fartyg drivs med miljövänligt fartygsbränsle som har en svavelhalt på högst 0,1%. På fartygen Nils Holgersson, Peter Pan och Nils Dacke, finns en “scrubber” installerad, som renar bränslet. Läs mer på TT-Line och miljöarbetet på www.ttline.com.